IX Jornades d’Alumnes Mediadors i II Trobada d’Innovació i Excel·lència Educativa

Després d'una experiència de 12 anys com a formadors de professorat i d'alumnat mediadors i amb la finalitat d'aconseguir tant la millora del clima de convivència com la qualitat del procés d'ensenyament-aprenentatge, l'IES Miralcamp prepara ja, conjuntament amb l'Ajuntament de Vila-real, la IX Jornada d'Alumnes Mediadors i II Trobada d'Innovació i Excel.lència Educativa per al dimecres 21 de març de 2018 i que es desenvoluparà al Centre de Congressos, Fires i Trobades de Vila-real, en una jornada de 8.30 a 18.00h.

En la seva primera edició (curs 2009-10) es van plantejar com a provincials però fa ja tres cursos que han deixat de ser provincials perquè participen centres educatius i professionals d'altres comunitats autònomes d'Espanya.

També han traspassat ja els límits nacionals amb la participació de l'Ajuntament de Vila-real i de l'IES Miralcamp en el Projecte Erasmus+2015: “MEDES. Mediació Escolar com a Metodologia Innovadora per a la Prevenció de l'Abandó Escolar Prematur”. El soci capdavanter d'aquest Projecte és l'Ajuntament de Vila-real, ciutat que aposta per la mediació, amb un centre educatiu públic com l'IES Miralcamp referent en Mediació Escolar i també amb la Mediació Policial de la ciutat. Altres organismes que participen en aquest projecte són l'Associació El Porc Espi de Vila-real, el Istituto Comprensivo de Sacile, la Cooperativa Sociale Ítaca i l'Ajuntament de Sacile, els tres últims de la Regió Friuli-Venezia Giulia d'Itàlia.

Ens acompanyaran en aquesta edició un grup d'alumnes i professors italians que es trobaran a Vila-real participant en un intercanvi d'alumnes mediadors amb l'IES Miralcamp, activitat dissenyada dintre del Projecte MEDES.

Mediació, gestió d'emocions, noves metodologies i enfocaments educatius és el que podrem compartir en aquesta nova edició de les Jornades de la mà de professionals de l'educació i l'ensenyament, tots ells d'especial rellevància al món educatiu. El nostre principal objectiu és treballar per la formació integral dels nostres alumnes que els dote d'una bona intel·ligència emocional, interpersonal i intrapersonal, que els faça ser capaços d'afrontar tant l'èxit com el fracàs, integrant tot l'après en la seva vida, així com unes noves metodologies que els ensenyen a contextualitzar tot el que aprenen.

En aquesta edició, a més a més, la Jornada es convertirà en plataforma per a la presentació dels materials que estan creant-se dins del Projecte Europeu Erasmus Plus “MEDES: Mediació Escolar com a Metodologia Innovadora per a la Prevenció de l'Abandó Escolar Prematur”.

Al matí:

• Dis-me com et comuniques i et diré com et va: Mediació i Comunicació No Violenta”, per Francisco José Usó Ballester, mediador i formador de mediadors de l'IES Miralcamp.

• "Mediació a l'Esport. Gestió de l'èxit i el fracàs”, a càrrec de psicòlegs i jugadors del Villarreal C.F.

• La Mediació, essencial per a la transició històrica de la força a la paraula”, a càrrec de Federico Mayor Zaragoza, fundador i President de la Fundació Cultura per la Pau. Director General de la UNESCO de 1987-1999. Co-President de l'Institut Universitari de Drets Humans, Democràcia i Cultura de Pau i No Violència (DEMOSPAZ). Ministre d'Educació i Ciència del Govern Español (1981-1982) i Diputat del Parlament Europeu en 1987.

• Presentació del Projecte Europeu Erasmus Plus “ MEDES: Mediació Escolar com a Metodologia Innovadora per a la Prevenció de l'Abandó Escolar Prematur” i dels materials creats: el web dissenyat per situar el projecte, una guia d'implementació de la mediació en un centre educatiu i una caixa de ferramentes amb un curs de mediació escolar, a càrrec dels socis: Ajuntament de Vila-real, IES Miralcamp, Associació El Porc Espí, Ajuntament de Sacile, Istituto Compresivo de Sacile y Cooperativa Sociale Itaca.

• Espai d'experiències dels centres educatius inscrits a les jornades.

• Actuació de l'Escola Coral Sant Jaume de Vila-real.

A la vesprada:

• La Força de la Gravitació Emocional”, per Rafael Bisquerra Alzina, expert en Intel·ligència Emocional, llicenciat en Pedagogia i en Psicologia, director del Postgrau en Educació Emocional i Benestar, del postgrau en Intel·ligència Emocional en les Organitzacions i d'altres postgraus i màsters de la Universitat de Barcelona. Fundador (juntament amb uns altres) de la FEM (Fundació per a l'Educació Emocional). Autor de llibres com a Psicopedagogia de les Emocionis i L'Univers de les Emocions.

A més , hi haurà un dinar de convivència per al professorat i l' alumnat dels centres educatius participants. Podran també compartir les seues experiències mitjançant la gravació d'un vídeo que es projectarà a l'Espai d'experiències. Adjuntem instruccions en el següent Enllaç.

Les jornades estan dirigides a professorat, alumnat, famílies i altres professionals. Per a poder participar, cal inscriure's des del 7 de febrer fins al 7 de març de 2018 al web de l'IES Miralcamp. En aquesta pàgina explicarem tot el procés d'inscripció i tot el que heu de tindre en compte per a la mateixa.

Si teniu qualsevol dubte, podeu posar-vos en contacte amb nosaltres mitjançant el correu: direccio@iesmiralcamp.org, 12003444@gva.es

Telèfon: 964 738985

Enllaç al programa en PDF